Český rozhlas představil novou podobu korporátní identity

27. 2. 2013 13:02, Eduard Štůla

Po 17 letech mění Český rozhlas svoji korporátní identitu. Historicky poprvé dochází k celkové obměně a sjednocení grafické podoby všech značek Českého rozhlasu a vytvoření jednotného vizuálního stylu pro Český rozhlas. Nová loga získají všechny celoplošné, speciální i regionální stanice Českého rozhlasu, dále umělecká tělesa, soutěže a další projekty, které Český rozhlas veřejnosti nabízí. „Po téměř dvaceti letech, kdy rozhlas postupně spouštěl nové stanice a představoval nové a nové projekty, byla změna korporátní identity nevyhnutelná. Český rozhlas ji zvažoval již několik let. Věřím, že nový logotyp umocní postavení rozhlasu jako moderního veřejnoprávního média a doufám, že jej posluchači přijmou vstřícně a že přispěje k lepší identifikaci jednotlivých stanic, uměleckých těles i jednotlivých projektů“, řekl generální ředitel Českého rozhlasu Peter Duhan.

Nová sada logotypů pochází z dílny Studia Marvil, které vyhrálo se svým návrhem veřejnou zakázku na vytvoření nové korporátní identity Českého rozhlasu. Tu Český rozhlas vyhlásil v dubnu loňského roku. „Vytvoření logotypu pro tak známou instituci, jakou je veřejnoprávní Český rozhlas, pro nás bylo velkou výzvou. Jsme velmi rádi, že právě náš návrh zvítězil. Pevně věříme, že Český rozhlas bude naše logo používat nejméně dalších 17 let“, uvedl Pavel Zelenka, kreativní ředitel studia Marvil.
Novému logotypu dominuje velké písmeno „R“. „R“ jako rozhlas, rádio, Radiožurnál, regionální vysílání. „Cílem bylo vytvořit silnou značku, která se stane vizuálním synonymem Českého rozhlasu. Formálně jednoduché, téměř až abstraktní ztvárnění značky zaručuje její univerzální aplikovatelnost v různých velkostech a barevných provedeních a současně jí dodává poměrně unikátní a lehce zapamatovatelný výraz“, vysvětluje Pavel Zelenka. Symbolická podoba iniciály „R“ je doprovázena otevřeným typografickým systémem popisujícím metodiku tvorby libovolného logotypu. Vzniká tak pevný vizuální rámec, díky kterému lze identifikovat příslušnost každé jednotlivé stanice či organizační součásti k Českému rozhlasu, jakožto zastřešující instituci. Základní korporátní barvou byla zvolena tmavě modrá.

Studio Marvil pro Český rozhlas vytvoří také kompletní grafické manuály k celému portfoliu značek. Ty budou obsahovat tvarovou charakteristiku logotypů, principy jejich užití, základní barevnost, typografii a způsoby aplikace, mj. na firemních tiskovinách, v digitálních šablonách, na firemních automobilech, při označení rozhlasové techniky či budov. Konečná cena zakázky činí 2,2 mil. Kč. Výsledky veřejné soutěže budou veřejnosti k nahlédnutí od 1. dubna 2013 v sídle Českého rozhlasu, Vinohradská 12, Praha 2.

Dosavadní logo Českého rozhlasu používá rozhlas od roku 1996, jeho autorem je agentura Men On The Moon a v roce 1997 získalo ocenění Logo roku. Od roku 2000, došlo postupně k několika změnám v logotypech stanic (například u regionálních stanic v r. 2001, u stanice Radiožurnál v letech 2001 a následně 2009). Vytvořena byla loga pro nově vznikající stanice, jako byl ČRo Region v roce 2002 či čtyři speciální stanice v období zahájení digitálního vysílání v roce 2005 (ČRo Rádio Česko, ČRo Radio Wave, ČRo D-dur, ČRo Leonardo), dále pro umělecká tělesa a soutěže (SOČR, Big Band ČRo, Prix Bohemia Radio, Concerto Bohemia, Concertino Praga aj.). Na těchto úpravách Český rozhlas spolupracoval s různými grafickými studii či ateliéry. Všechny logotypy v sobě nesly základní prvky corporate designu ČRo. Studio Marvil (založeno 1995) patří k nejvýznamnějším grafickým studiím v ČR. Kromě tvorby logotypů a vizuálních stylů velkých společností se studio zabývá úpravou knih, periodik a také vydává odborný magazín TYPO. K největším realizacím studia patří logotyp a vizuální styl Skupiny ČEZ, společnosti Lesy ČR nebo Pražské burzy cenných papírů. Významná je i spolupráce s tuzemskými výrobci jako např. sklárny Bohemia Machine, výrobce osvětlení Brokis nebo nábytkářská firma TON. V loňském roce vyhrálo studio soutěž na novou destinační značku České republiky. Práce Studia Marvil získaly v předchozích letech řadu ocenění, např. Nejkrásnější kniha roku či Zlatý středník, v roce 2010 pak i významné mezinárodní ocenění Red Dot Design za grafickou úpravu časopisu TYPO. Nová korporátní identita vstoupí v platnost 1. března letošního roku, zavedení všech nových logotypů bude probíhat průběžně v následujících měsících.

Hodnocení Článku
Hodnoťte jako ve škole: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 Výsledná známka:2,91
Hlasů: 15957

Komentáře

Vyhledávání:
Rádio Tip

Rádio Tipy

Český rozhlas 3 - Vltava
Přehraj rádio online
Online poslech všech českých rádií

Newsletter

Chcete-li pravidelně dostávat novinky o portálu Super-Rádio.cz, tak se registrujte! Budete informováni na e-mail:

Anketa

Jakým způsobem posloucháte rádia?
Rádiový přijímač
27%
Internet
25%
Chytrý telefon
24%
Neposlouchám rádia
24%

Ze světa médií


Češi mění své cestovatelské zvyky. Jak vypadá typická dovolená dnešní generace?


V létě na dva týdny do Chorvatska a v zimě do Krkonoš na lyže? Toto zažité cestovatelské schéma už dávno neplatí pro velké množství Čechů. Namísto toho se vrhají do zcela nových dobrodružství....


Filmem roku je Všechno bude. Lvy získaly i Boková, Issová či Dobrý


26. ročník výročních cen České filmové a televizní akademie (ČFTA) Český lev 2019 ovládl film Všechno bude. Lva získal za scénář i Petr Pýcha, který se autorsky na filmu roku podílel....


Jezdíte v pražské MHD načerno? V těchto stanicích metra raději nevystupujte


Jízda načerno je nelegální, přesto je častá. Ať už jsou důvody jakékoliv, chycení revizorem není příjemná záležitost. Naopak velmi snadno se díky následně nezaplacené pokutě lze dostat do dluhu. A odtud už je blízko k možné exekuci....


Debakl české reprezentace. Ve Wembley drsný výprask režíroval hvězdný Sterling


Anglie - Česko 5:0. Horší vstup do kvalifikace EURO 2020 snad ani nemohl být. Útočník Manchesteru City Raheem Sterling vstřelil ve Wembley hattrick....


© 2006-2019 Super-Rádio.cz a Radioweb.cz